close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אל הנער הזה התפללתי- נער דתי לאומי

רובי ווינטרוביז ניסן, תשעג28/03/2013

האם אכן הנוער הדתי לאומי הוא הטוב ביותר? דעה

תגיות:

כשנשאל הרב ד"ר יוסף בורג ז"ל: מה חשוב יותר "דתי" או "לאומי"? השיב:
המקף המחבר ביניהם!

הדתיים

לאומים מתחלקים בנטל השותפות של הציבור הישראלי ומדינת ישראל. כמעט כל תלמידי ההסדר מתגייסים כנחשונים לשירות הצבאי הקרבי והסדיר.הם רואים בגיוס לצה"ל חלק מעבודת ד', ומזינים את הצבא בעוצמה רוחנית.

במכינות קדם צבאיות עוברים מסלול כושר ואימון גופני, כהכנה לצבא. "יש לנו בשר קודש לא פחות מרוח הקודש... ובגבורת הבשר המקודש, תאיר הנשמה שנחלשה" (הראי"ה קוק, אורות התחייה לג, עמ' פ).

הבנות משרתות בשירות הלאומי בעזרה בכל תחומי החבר'ה.

הדתיים לאומים מקימים יישובים ומאחזים ומקיימים את מצוות יישוב ארץ ישראל "והתנחלתם את הארץ" (במדבר לג,נג).

תמיד תראו אותם בהפגנות למען ארץ ישראל, וגם כשיש טלטלות, משברים וייסורים שהרי "ארץ ישראל נקנית בייסורים" (ברכות ה), ממשיכים הלאה ביתר שאת ועוז מפני ש"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

בגוש קטיף ראו את האצילות של הציבור הזה, שעם כל הכאב הנורא בגירוש אלפי משפחות מביתם, הציבור התנהג באיפוק. "גבורתנו, עדינה היא! אי אפשר שתהיה גבורת חרבן וכליון... חובקת היא באהבה את הכל, מתנשאת בגבורה על הכל ומלאה ענווה ורחמים לכל... דומייתנו היא מחאתנו, היא זעקתנו" (הראי"ה קוק, אורות עמ' כד-כו וספר מלאכים כבני אדם עמ' 152).

יש המאשימים את הציבור הזה בהתמקדות יתר בנושא יישוב ארץ ישראל. אך ענה על זה הרב חרל"פ זצ"ל: "בעקבתא דמשיחא, הנקודה העיקרית היא ארץ ישראל וממנה נובע הכל" (מי מרום חלק ו עמ' קצו).

הדתיים לאומים הם בעלי חופש מחשבה ולומדים בישיבות את "התורה הגואלת" שהיא תורת ארץ ישראל. תורת ארץ ישראל היא תורה כללית שדואגת לא רק לפרט, אלא לכלל ישראל.

אין עוד ציבור שלומד מכל הספרים של כל הזרמים כגון: חסידות ברסלב, חב"ד, ספרי המוסר של העולם החרדי הליטאי, ספרי מחשבה ואמונה כמו: כוזרי, מהר"ל, ספרי הרב חרל"פ, תנ"ך, מסילת ישרים תלמוד ירושלמי, ותורת א"י מהרב קוק.

פתיחות מחשבתית יוצרת אדם וחבר'ה איכותיים ורציונאליים, יראת שמיים במובן העמוק עם קשר להוויה הישראלית מתוך כיבוש החיים וקידוש החול.

"הקודש שבחול שירד עד לידי החולין הגמורים, הוא יותר נשגב וקדוש מהקודש שבקודש, אלא שהוא מסתתר הרבה" (הראי"ה קוק, אורות עמ’ פה).

המשך:

הדתיים לאומים לומדים גם מקצועות חול כאמצעי עתידי לפרנסה, כדי להשתלב בעתיד בעבודות כלליות בתחומים מגוונים, ולא להתפרנס מן הצדקה. "וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון" (משנה תורה לרמב"ם הל' ת"ת).

הדתיים לאומים אומרים הלל ביום העצמאות כאות הכרת טובה לד' על המדינה, ובשבתות ובחגים אומרים תפילה לשלום חיילי צה"ל. ביום העצמאות הם תולים את דגל ישראל שמסמל את אחדות העם, וכמו כן עומדים בצפירה ביום הזיכרון לחללי צה"ל וביום השואה מתוך כבוד לנופלים.

הדתיים לאומים הם ציבור שדן לכף זכות, עוצרים לטרמפיסטים, שולחים עוגה לפני שבת לשומרים ולחייל צה"ל ביישובים, שרים את תפילת קרליבך בערב שבת, יש להם ערכים, דרך ארץ ואהבת המולדת, מתפללים למען אסירי ציון כיהונתן פולארד, עוסקים בקירוב לבבות (תנועת מעיני הישועה וראש יהודי) וכו'

"דור הכיפות סרוגות מתקרב לשלמות, ובהקרבתו למדינה הוא גם מגיע אליה" (דוב שילנסקי ז"ל, הציונות הדתית-קורות ומקורות עמ' 434).

"אשרינו מה טוב חלקנו, ומה נעים גורלנו".

לתגובות [email protected]

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה